FAQ
Over de sieraden/collecties
Ik heb een afwijkende maat, kun je het sieraad ook op maat maken?
Ja, dat kan. Stuur een e-mail naar info@uniquejewelry.nl met je verzoek en we zullen samen de mogelijkheden bekijken.
Sommige sieraden hebben een keurmerk, maar andere niet, hoe komt dat?
Volgens de Waarborgwet moeten sieraden van 925 sterling zilver die meer dan 8 gram wegen, gekeurd worden. Sieraden van 14-karaats goud dienen al bij een gewicht van 1 gram of meer gekeurd te worden. Een sieraad krijgt vervolgens twee keurmerken. Het ene keurmerk is het keurmerk van Unique Jewelry en het andere keurmerk is het soort metaal met gehalte.
Welke typen sluitingen hebben de kettingen en armbanden?
Voor kettingen worden voornamelijk lobsterslotjes gebruikt omdat ze met twee handen te sluiten zijn, wat ze erg handig maakt. De armbanden zijn met zowel kapittelslotjes als lobsterslotjes te verkrijgen. Kapittelslotjes hebben als voordeel dat ze met één hand gesloten kunnen worden, wat bij lobsterslotjes moeilijker is. Hoewel sommigen denken dat kapittelslotjes kunnen losschieten, hebben wij dit nooit ervaren en geven wij de voorkeur aan kapittelslotjes voor armbanden.
De herenarmbanden zijn vervaardigd met dubbelsterk dubbeldraads elastiek. De inspirator van de collectie geeft de voorkeur aan het gemak van elastiek boven een zilveren slotje. Dubbeldraads elastiek wordt gebruikt om te waarborgen dat het draad niet breekt.
Zit er garantie op de sieraden?
Lees op deze pagina meer over garantie.
Bestellen en verzenden
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt eenvoudig een bestelling plaatsen via onze website door de gewenste producten toe te voegen aan je winkelwagen en het afrekenproces te volgen.
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
We accepteren diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL en vooruitbetaling.
Hoe lang duurt de levering?
De levertijd varieert afhankelijk de drukte bij de pakketbezorging. Wij streven altijd naar verzending binnen 2-3 werkdagen voor sieraden die op voorraad zijn, maar bij grote drukte kan dit oplopen tot maximaal 5 werkdagen. Indien sieraden op bestelling worden gemaakt of niet op voorraad zijn, is de levertijd langer. Lees op deze pagina meer over levertijd en verzendkosten.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Lees op deze pagina meer over levertijd en verzendkosten.
Retourneren en ruilen
Kan ik mijn sieraden retourneren of ruilen?
Bekijk deze pagina voor meer informatie.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang een bestelling nog niet is verzonden kan deze kosteloos worden geannuleerd. Na verzending is annulering helaas niet meer mogelijk. Kijk op deze pagina voor meer informatie.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat moet ik doen?
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij proberen dan de bestelling voor je te wijzigen.
Onderhoud en verzorging
Waarom verkleuren mijn zilveren sieraden?
Zilver oxideert, wat leidt tot verkleuring. Sommige juwelen zijn bedekt met een dunne laag rhodium, die aanvankelijk verkleuring voorkomt. Echter, deze laag slijt weg, waardoor het effect slechts tijdelijk is. Bij Unique Jewelry zijn de meeste kralen niet gerhodineerd, maar sommige sluitingen wel.
Hoe voorkom ik dat mijn zilveren sieraden verkleuren?
Het is onmogelijk om het volledig te voorkomen, maar het helpt om de sieraden luchtdicht te bewaren, bijvoorbeeld in een plastic zakje of luchtdicht doosje. Om de edelstenen te beschermen tegen beschadiging, kun je het sieraad in het bijgeleverde doosje plaatsen (en eventueel daarna nog in een luchtdicht doosje of zakje). Dit helpt verkleuring en beschadiging voorkomen en zorgt ervoor dat je sieraden mooi blijven.
Hoe maak ik mijn sieraden schoon?
Je kunt zilver laten glanzen met een speciaal poetsdoekje voor zilver. Bij elke bestelling van zilveren sieraden leveren we een zilverpoetsdoekje mee. Als het zilver erg verkleurd is, dient het gepoetst te worden. Gebruik daarvoor zilverpoets of een natuurlijke tandpasta. Voor het poetsen kun je een doekje of een zachte tandenborstel gebruiken. Een tandenborstel is vooral handig voor moeilijk bereikbare plaatsen. Zorg ervoor dat de zilverpoets niet in aanraking komt met edelstenen of parels, om beschadiging te voorkomen.
Wat als mijn sieraad beschadigd raakt?
Neem contact op met onze klantenservice via info@uniquejewelry.nl voor reparatiemogelijkheden. We helpen je graag met eventuele reparaties of onderhoud. We informeren je vooraf over eventuele kosten die verbonden zitten aan een reparatie.
Contact
Hoe kan ik contact opnemen met Unique Jewelry?
Bekijk Contact voor meer informatie.
Wat moet ik doen als ik een klacht wil indienen?
Lees op deze pagina meer over hoe je een klacht kunt indienen.